Lütfen bekleyin..

Batman'da camilerde itikafa girenler Ramazanın son günlerini ibadetle geçiriyor

03 Nisan 2024, 17:45 - Okunma: 355

Batman'da Ramazan ayının son 10 gününü ibadetle geçirmek isteyenler, itikaf sünneti için kentteki camilere kapanarak zamanlarını ibadetle geçiriyor.

Allah'ın rızasını kazanmak için belli bir adap içinde camide kalmak ve ibadetle meşgul olmak anlamına gelen "itikaf", Ramazan ayının son 10 gününde gerçekleştiriliyor. Bu sünneti yerine getirmek isteyen Müslümanlar, arefe akşamına kadar 24 saatlerini ibadete ayırmaya çalışıyor.

Türkiye'de ve Batman'ın farklı yerlerinden gelen Müslümanlar, dünyayla bağlantılarını keserek gece gündüz camide ibadet ediyor İtikâfa girenler, Ramazanın son 10 gününde saklı ve bin aydan hayırlı olduğu belirtilen Kadir Gecesi sevabına erişmeyi hedefliyor.

"Elimizden gediği kadarıyla ibadet etmeye çalışıyoruz"

Beşir Aslan

11 yıldır her yıl itikâf sünnetini eda ettiğini söyleyen Beşir Aslan, "Peygamber efendimizin sürekli kaldığı itikâf sünnetini yapaya çalışıyoruz. 11 yıldır her yıl değişik bir camide itikâf sünnetini eda ediyorum. İlk senelerde tek başımaydım ama sonrasında arkadaşlarım da oldu. Şu an Peygamber efendimizin unutulmaya yüz tutmuş bir sünnetini yaşatmaya çalışıyoruz. İtikâfta namaz kılıyoruz, tembihat yapıyoruz, Kur'an okuyoruz, arkadaşlarımızla sohbet ediyoruz, yatıyoruz, dinleniyoruz ve elimizden gediği kadarıyla ibadet etmeye çalışıyoruz." dedi.

"İnsanlar huzur ile tanışmak istiyorlarsa itikâfa girsinler"

Arafe günü akşam namazına kadar itikâfta olacaklarını belirten Aslan, "Şu an Necat Nasıroğlu Külliyesinde itikâftayız. Cumartesi günü itikâfa girdik ve arefe günü akşam namazına kadar burada kalacağız. Gün içerisinde 5 vakit namazımızı cemaatle kılıyoruz ve genelde öğlen namazından sonra mukabele ile Kur'an okuyoruz. Ardından bir saat uyuyarak dinleniyoruz. Kalktıktan sonra isteyen ya kitap okuyor, ya Kur'an okuyor ya da zikir yapmak isteyerek günümüzü geçiriyoruz. İnsanlar huzur ile tanışmak istiyorlarsa itikâfa girsinler. Burası huzurun taştığı bir yerdir. İtikâfta aldığı zevk ve tadı hiçbir yerde almadım. Herkese itikâf sünnetini tutmaya tavsiye ediyorum." şeklinde konuştu.

"Devamlı Kur'an'ı Kerim okuyoruz"

Yusuf Günaydın

Ramazan ayının son 10 gününü itikâfta geçireceklerini ifade eden Yusuf Günaydın, "Peygamber efendimiz, Ramazan ayının son 10 günlerinde hayır ve bereketi çok olan itikâfa devamlı girermiş. Bizde 4-5 gündür itikâftayız. 3-4 senedir arkadaşlarımızla beraber itikâfa giriyoruz. İtikâfın çok ehemmiyeti, önemi, bereketi, feyzi ve rahmeti olduğunu görüyoruz. İtikâfta ibadetler sınırsızdır. Burada teheccüt namazları, teravih namazları ve Kur'an okuyoruz. Ramazanın feyiz bereketi Kur'an'ı Kerim'in okumasıdır. Çünkü Kur'an'ı Kerim bu ayda indirilmiştir. Bunun için devamlı Kur'an'ı Kerim okuyoruz ve arkadaşlarımıza sohbet ediyoruz." ifadelerini kullandı.

"Bütün zamanımızı ibadetle geçiriyorsunuz"

İtikâf sünneti tutarak Allah'a biraz daha yakın olmak istediklerini belirten Günaydın, "Şu an tuttuğumuz itikâf sünneti insanlara çok gerip gelmekte ve unutulmuş gibi geliyor. Bizde Allah rızasını kazanmak için ve teşvik olsun diye herksin bundan nasibini almasını istiyoruz. Bu çok güzel bir sünnettir. Ramazan ayının son 10 gününü burada insan sadece Allah'a yakın oluyor. Çünkü çarşı, dedikodu ve dünyevi şeylerden uzak kalıyorsunuz. Burada bütün zamanımızı ibadetle geçiriyorsunuz. Allah katında inşallah büyük bir sevabı vardır. Ramazan Bayramı erefesinin akşamına kadar burada olacak ve akşam namazımızı kıldıktan sonra evimize gideceğiz. Bayram ne demek? Ramazan ayının atmosferini yaşamaktır. Tatil demek değildir." diye konuştu. (İLKHA)

• Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
GÜNCEL Kategorisindeki Diğer Haberler
Peygamber Sevdalıları Vakfı tarafından Diyarbakır'da "Cihad Önderi..
Batman'ın Sason ilçesinde Mereto Dağı'na pancar toplama için gitti ..
HÜDA PAR'ın Kayapınar Belde Belediyesi Başkanı Samir Özhan, yarın Diyar..
Batman'da bir iş yerine getirilen cep telefonunun bataryası adeta bomba..
Veteriner Hekimler Odası Batman İl Temsilcisi Veteriner Hekim Abdullah Yama..
Batman’da ticari taksi ile otomobilin çarpması sonucu meydana gelen kazada ..