Lütfen bekleyin..

Fatih Oruç

İHH İle Afganistan’da Yetim Dayanışma Günleri (1/3)

11 Mayıs 2017, 10:51 - Okunma: 2740

İHH İnsani Yardım Vakfı yedi yıldır dünyanın çeşitli ülkelerinde, yetim çocuklar için etkinlikler düzenliyor. Şubat, Mart ve Nisan aylarında düzenlediği bu etkinliklerde, gittiği ülkelerdeki yetimhanelere ziyaretler gerçekleştiriyor. Gitmeden önce gideceği yetimhanelerin ve yetim çocukların eksiklerini ve ihtiyaçlarını tespit ediyor. İhtiyaçlarını partner kuruluşlarıyla bulundukları ülkelerde tedarik ediyor. Ziyarete gidildiğinde önceden hazırlanan piknik alanlarında toplanan yetim çocuklara hediyeleri dağıtılıyor, çocuklar bu alanlarda gösteriler yapıyor, oyunlar oynuyorlar sonra da çocuklarla piknik yapılıyor. Yetimlere bir gün de olsa İHH vasıtasıyla yetimlikleri unutturulmaya çalışılıyor.

Bu yıl kıymetli dostum ve komşum Kutsi Yılmaz’la birlikte 6-12 Nisan 2017 tarihlerinde benim de bu etkinliklerden biri olan Afganistan’dakine gitmek nasip oldu.

6.4.2017 Perşembe

Yeşilköy Havalimanı’nda Sarıyer’den Ömer Yılmaz ve İHH Merkezden görevli Ahmet T. Tuncer ve Mücahit Tiryaki ile toplam beş kişi Afganistan’ın başkenti Kabil’e uçtuk.

Uçak tamamen dolu. Uçakta bir ara hostesle sohbet etme imkânı buldum.  Hostes bana, Afganistan’a niye gittiğimizi sordu. Ben de tepkisini ölçmek için turistik ziyaret yapacağımızı söyledim. Hostes şaşırdı, “Orada can güvenliği yok ki niye gidiyorsunuz?” dedi. Ben de “Uçak dolu herkes gidiyor” dedim. O da bana bunların büyük bir çoğunluğunun  Avrupa’dan ve Türkiye’den dönen Afganlı göçmenler olduğunu, bir kısmının da Nato ve Türk askerleri olduğunu söyledi.  Çok da nadir olarak yardım kuruluşlarının gittiğini söyledi. Bu sefer ben de  yardım kuruluşu olarak gittiğimizi söyleyince, “Tamam şimdi oldu” dedi.

Afganistan’a başka bir havayolu uçmadığı için NATO askerleri bizim THY’yi kullanmak zorundalar.

Sabah saat altıda bizi Kabil Havalimanı’nda İHH’nın partner kuruluşu olan Hadaf Cultural Foundation (Hedef Kültür Vakfı ) Başkanı Dr. Hamit Yoldaş ve merkezi Mezar-ı Şerif şehrinde bulunan TİKA koordinatör yardımcısı Kenan Yıldırım karşıladı.

Dr.Hamit Yoldaş, Konya’da tıp eğitimi almış bir Afgan vatandaşı. Türkçesi güzel olduğu için iletişim sorunu yaşamadık. Dr. Hamit Yoldaş aynı zamanda TİKA’nın kurduğu iki klinikte başhekimi görevini sürdürüyor.

Kabil Havaalanı’ndan doğru Kabil’e yakın Parwan bölgesinde bir piknik alanına gittik. Hedef Kültür Vakfı’nın ve İHH’nın kurduğu İstanbul-Kabil Kardeşlik yetimhanesinden 70 yetim ve devlete bağlı iki farklı yetimhaneden gelen toplam 260 civarında yetimle buluştuk. Organize edilen törende,  protokol konuşmaları yapıldı, çocuklara hediyeler dağıtıldı ve piknik yapıldı. Adak kurbanı kesildi.

Sonra Kabil’deki İHH’nın kurduğu Hedef Kültür Vakfı’na bağlı, İstanbul-Kabil Kardeşlik yetimhanesine geldik. Hedef Kültür Vakfı’nın Afganistan’da bulunan 34 şehrin 18 inde temsilcilikleri var. İstanbul-Kabil yetimhanesi,  Afganistan’ın standartlarına göre lüks değil ama gayet güzel ve temiz. Yaşları 10-16 arasında 70 erkek yetimi barındırıyor. Gündüz okula gidiyorlar, diğer zamanlarında İslâmî eğitim alıyorlar.

Biz de gece buranın misafirhanesinde konakladık.

7.4.2017 Cuma

Sabah namazına müteakip Pakistan sınırına yakın Celalabad şehrine  doğru yola çıktık. Sarp kayalıklardan ve uçurumlardan geçtik. Celalabad’da devlete bağlı İmam Buhari Yetimhanesi’ne gittik. Bu bölge iklim olarak Adana’ya benziyormuş. Sıcakmış ve kar yağmazmış. Güneş enerjisinden faydalanılmaya müsait bir bölge. Burada Peştunlar yaşıyor. İmam Buhari Yetimhanesi aynı zamanda etrafındaki dört vilayette bulunan yetimhanelerin bölge müdürlüğü.

Bu bölgede yaklaşık 17500 muhtaç aile yaşıyormuş. Bazı evlerde 4-5 yetim bulunuyormuş.

Güvenlik açısından diğer bölgelere göre daha güvenli olduğu için göçmenlerin bir kısmı bu bölgeyi tercih ediyorlar. Pakistan, Afgan göçmenlerini sınır dışı etti mi buraya geliyorlar.

Celalabad’da İmam Buhari Yetimhanesi’nden başka 8 yetimhane daha bulunuyor. Toplam 9 yetimhanede 2000 yetime bakılıyor.

İmam Buhari Yetimhanesi,  çok büyük bir arazi içerisinde kurulmuş. 300 yetimi barındırıyor ve eğitim veriyor. 100 yetime de kendi evlerinde kalmak şartıyla gündüz eğitim veriyor. 9. Sınıfa kadar burada okuyorlar. Liseye de dışardaki okullarda devam ediyorlar.

Çocuklara hediyeler dağıtıldı, oyunlar oynandı, çocuklar çeşitli gösteriler yaptılar. Sonra da hep beraber piknik yaptık. Adak kurbanı kesildi.

İHH bu yetimhaneye 2016 yılında bir miktar tadilat için yardım yapmış. Şu anda 32 yetime de sponsorluk yapıyor.

İHH bu sene de, 10 bölümlük tuvalet ve abdesthane yaptırmış. Biz de bu tuvaletlerin ve abdesthanenin törenle kurdelesini kestik ve açılışını yaptık.

Cuma namazı saatine doğru yola çıktık. Yolda bir camide Cuma namazı kıldık. Sonrada civar bölgede İHH’nın 4 adet su kuyusu açılışını yaptık.

Akşam dönüşte Kabil’de, Turkish Restaurant’ta güzel bir yemek yedik. Çay içtik, sohbet ettik, internete bağlandık ve whatsappla  fotoğraflarımızı gönderdik.

Gece tekrar İstanbul-Kabil Kardeşlik Yetimhanesi’nde kaldık.

Devam etmek umuduyla, selamlar...

• Bu haberi paylaşın:
UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Yazarın Diğer Yazıları
379 gün önce
419 gün önce
546 gün önce
621 gün önce
898 gün önce
987 gün önce